02.04.2020. год.
Поздрав за моје ученике!
Верујем да сте јутрос пратили наставу на РТС2 ,слушали басну“Лисица и гавран“и научили нешто занимљиво и корисно.
Ево наших данашњих садржаја
- СРПСКИ ЈЕЗИК: „Песме”, Јована Јовановића Змаја– домаћа лектира
Данас ћемо радити нешто занимљиво.Читаћемо песме. Јована Јовановића Змаја.Знам да волите песме!
-увођење новог појма домаћа лектира: представља песме, приче или књиге које су предвиђене за читање код куће.
Ваши родитељи,баке и деке одрасли су уз песме Чика Јове Змаја.Док сте били мали,певали вам «Таши,таши танана»,Ђиха,ђиха»,»Наша мала Јуца» и многе друге.Кад сте кренули у вртић,анучили сте песму»Пачија школа» .То су песме за децу и о деци,песме које шаљу поруку деци како се лепо мисли .Ко је био Јован Јовановић Змај?
-Читанка,стр.52 ( прочитајте о песнику ).
А сада послушајте песму»Жаба чита новине» ( кликом на малени троугао).
-Пажљиво прочитајте песму;
Седи
жаба сама
на листу локвања,
од жаркога сунца
штитом се заклања
Да новине чита
то вам слика каже
ал’ не мож’ да нађе
што јој очи траже.
Знате већ о чему
жабе бригу воде:
хоће ли се скоро
одселити роде
-Објашњење непознатих речи:ЛОКВАЊ-барска биљка,водена ружа;ШТИТ-предмет којим се штитимо
ЖАРКО-јако сунце греје
–Одговарајте на питања усмено.Развоварајте о томе где седи жаба,шта ради,зашто је забринута жаба;када се роде селе,где се селе…
Да поновимо заједно појмове:ПЕСМА-текст написан у стиховима;СТРОФА – део песме;СТИХ-један ред у строфи
-Пронађите у дигиталним уџбеницима песме Јована Јовановића Змаја (2.део Деца су украс света).Пажљиво слушајте изражајно читање.И учите ..Или прочитајте ( Читанка,стр.53,54,55)
Добри сте ђаци.
А да би још бољи били,
задатак смо лак смислили.
ДЗ:Писаним словима препиши ову песму.Обрати пажњу на дужину стиха.
МАТЕМАТИКА:Упоређивање бројева прве стотине
.Да се подсетимо:
БРОЈЕВИ ПРВЕ СТОТИНЕ | |
1. десетица | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ,10 |
2.десетица | 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19,20 |
3.десетица | 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29,30 |
4.десетица | 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39,40 |
5.десетица | 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49,50 |
6.десетица | 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59,60 |
7.десетица | 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69,70 |
8.десетица | 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79,80 |
9.десетица | 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89,90 |
10.десетица | 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99,100 |
1 СТОТИНА = 10 ДЕСЕТИЦА = 100 ЈЕДИНИЦА |
-Поновимо: 10ј = 1д;
упоређивање бројева до 10 ( 2 < 6, 9 > 7, 4 = 4… );
упоређивање бројева до 20 ( 12 < 16, 19 > 17, 14 = 14… ).
-Путем ТВ часа на каналу РТС2 учићете како упоређујемо бројеве прве стотине.У Уџбенику математике,
Стр. 34 можете још једном погледати упоређивање бројева( објашњење).
ЗАПАМТИ:
ЗА УПОРЕЂИВАЊЕ ЈЕ ВАЖНО ДА ПОГЛЕДАШ КОЈОЈ ДЕСЕТИЦИ БРОЈ ПРИПАДА И КОЛИКО ИМА ЈЕДИНИЦА.
-Решавање задатака (Уџбеник математике,стр.35( првих пет задатака )
У прилогу имаш задатке за вежбање..На крају вежбе и решење.Можеш да провериш јеси ли тачно решио .Ако си тачно решио,заокружи сунце,ако си погрешио кишни облак.Ове задатке можеш решавати до понедељка.
СВЕТ ОКО НАС: Чувајмо природу
Пратили сте ТВ часове и имали прилику да се подсетите свега што смо учили о живој и неживој природи .Подсети се(Уџбеник,стр.68 и 69.Прочитај још једном).
Наслов у свесци:Чувајмо природу
Напиши поруку људима зашто је важно да они не загађују природу.Или поруку прикажи цртежом.
У радним свескама на странама 33 и 34 одговорите на питања .Имаш четири,не мораш све урадити.Изабери!
ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ :Елементарне игре лоптом
За почетак загревање
После вежби загревања узмите лопту и право у двориште .Играјте омиљену игру.
Смишљајте игре лоптом .Да нам покажете .Поздрав!!!