Домаћи задатак за моје прваке

02.04.2020. год.

Поздрав за моје ученике!

Верујем да сте јутрос пратили наставу на РТС2 ,слушали басну“Лисица и гавран“и научили нешто занимљиво и корисно.

Ево наших данашњих садржаја 

  • СРПСКИ ЈЕЗИК: „Песме”, Јована Јовановића Змаја– домаћа лектира

Данас ћемо радити нешто занимљиво.Читаћемо песме. Јована Јовановића Змаја.Знам да волите песме!

-увођење новог појма домаћа лектира: представља песме, приче или књиге које су предвиђене за читање код куће.

Ваши родитељи,баке и деке одрасли су уз песме Чика Јове Змаја.Док сте били мали,певали вам «Таши,таши танана»,Ђиха,ђиха»,»Наша мала Јуца» и многе друге.Кад сте кренули у вртић,анучили сте песму»Пачија школа» .То су песме за децу и о деци,песме које шаљу поруку деци како се лепо мисли .Ко је био Јован Јовановић Змај?

-Читанка,стр.52 ( прочитајте о песнику ).

А сада послушајте  песму»Жаба чита новине» ( кликом на малени троугао).

-Пажљиво прочитајте песму;

Седи жаба сама
на листу локвања,
од жаркога сунца
штитом се заклања

Да новине чита
то вам слика каже                                                                   
ал’ не мож’ да нађе
што јој очи траже.

Знате већ о чему
жабе бригу воде:
хоће ли се скоро
одселити роде

-Објашњење непознатих речи:ЛОКВАЊ-барска биљка,водена ружа;ШТИТ-предмет којим се штитимо

ЖАРКО-јако сунце греје

Одговарајте на питања усмено.Развоварајте  о томе где седи жаба,шта ради,зашто је забринута жаба;када се роде селе,где се селе…

Да поновимо заједно појмове:ПЕСМА-текст написан у стиховима;СТРОФА – део песме;СТИХ-један ред у строфи

-Пронађите у дигиталним уџбеницима песме Јована Јовановића Змаја (2.део Деца су украс света).Пажљиво слушајте изражајно читање.И учите ..Или прочитајте ( Читанка,стр.53,54,55)

Добри сте ђаци.

А да би још бољи били,

задатак  смо лак смислили.                     

 ДЗ:Писаним словима препиши ову песму.Обрати пажњу на дужину стиха.

МАТЕМАТИКА:Упоређивање бројева прве стотине

.Да се подсетимо:

                             БРОЈЕВИ ПРВЕ СТОТИНЕ
1. десетица 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ,10
2.десетица 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19,20
3.десетица 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29,30
4.десетица 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39,40
5.десетица 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49,50
6.десетица 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59,60
7.десетица 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69,70
8.десетица 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79,80
9.десетица 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89,90
10.десетица 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99,100
              1 СТОТИНА = 10 ДЕСЕТИЦА = 100 ЈЕДИНИЦА

-Поновимо: 10ј = 1д;

упоређивање бројева до 10 ( 2 < 6, 9 > 7, 4 = 4… );

упоређивање бројева до 20 ( 12 < 16, 19 > 17, 14 = 14… ).

-Путем ТВ часа на каналу РТС2  учићете како упоређујемо бројеве прве стотине.У Уџбенику математике,

Стр. 34 можете још једном погледати упоређивање бројева( објашњење).

ЗАПАМТИ:

ЗА УПОРЕЂИВАЊЕ ЈЕ ВАЖНО ДА ПОГЛЕДАШ КОЈОЈ ДЕСЕТИЦИ БРОЈ ПРИПАДА И КОЛИКО ИМА ЈЕДИНИЦА.

-Решавање задатака (Уџбеник математике,стр.35(  првих пет задатака )

У прилогу имаш задатке за вежбање..На крају вежбе и решење.Можеш да провериш јеси ли тачно решио .Ако си тачно решио,заокружи сунце,ако си погрешио кишни облак.Ове задатке можеш решавати до понедељка.

СВЕТ ОКО НАС: Чувајмо природу

 Пратили сте ТВ часове  и имали прилику да се подсетите свега што смо учили о  живој  и неживој природи .Подсети се(Уџбеник,стр.68 и 69.Прочитај још једном).

Наслов у свесци:Чувајмо природу

Напиши поруку људима  зашто је важно да они не загађују природу.Или поруку прикажи цртежом.

У радним свескама на странама 33 и 34 одговорите на питања .Имаш четири,не мораш све урадити.Изабери!

ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ :Елементарне игре лоптом

За почетак загревање

После вежби загревања узмите лопту и право у двориште .Играјте омиљену игру.

Смишљајте игре лоптом .Да нам покажете .Поздрав!!!