21.03.2020. год.
Драги ученици, од сад биологију учимо на овакав начин.
Ево кратког упутства:
-Седмично ће бити два часа биологије.
-Један час ће се реализовати на каналу РТС 3 и обавезни сте да га пратите и бележите у кратким тезама у свеску биологије.
-За други час материјал ћу ја поставити на сајт школе дан или два после часа на РТС 3.
Све што се буде тражило, одговоре на питања шаљите на e-mail адресу mmaksimovic@skoladositejklupci.edu.rs.
Одговоре на питања шаљите ако је наглашено до назначеног датума и најкасније до 14.00 часова.
-Надам се да ћемо лепо сарађивати.
-А сада ево и првог задатка.
Задатак 1. Систем органа за дисање
Укратко да се мало подсетимо шта смо радили о дисању. Из овога смо требали да имамо блиц контролни . Зато сам вам припремила неколико питања на која ћете одговорити у свесци, сликати и послати на мејл до понедељка 23.03. до 14 часова.
1. Наброј по реду органе који чине систем органа за дисање код човека?
2. Где се ствара глас,како и помоћу чега?
3. На линије иза начина дисања упиши организме који имају такав начин дисања: Организми су: кишна глиста, виноградарски пуж, јегуља, кит, рак, пчела, даждевњак, морска корљача, крокодил, пингвин, кртица, хоботница
ПОВРШИНА КОЖЕ:_____________________________________________________ ШКРГЕ:_________________________________________________________________
ЦЕВЧИЦЕ ЗА ДИСАЊЕ:__________________________________________________ ПЛУЋА:_________________________________________________________________
4. Који састојак крви(тачније црвеног крвног зрнца) има улогу у преношењу кисеоника и угљен-диоксида по телу?
5. У којем делу плућа се врши размена гасова и као се зове то дисање (оба назива наведи)?
6. Где се обавља сагоревање хране и ослобађање енергије?
7.Који мишићи помажу дисању?
Име презиме и одељење обавезно напишите.